ADANA'da farklı oluyor bazı şeyler ...

" DÜNYA RAKI GÜNÜ "
Yazı ve fotoğraflar Dr.Sefa Ulukan

İstanbul'da idim, pazar gününü İstanbul'u gezmeye programlamıştım kafamda. Adana'dan aradılar geliyor musun diye? Uçak biletini değiştirip döndüm,  yani bu kez bende "Dünya Rakı Günü" için İstanbul'dan gelen Adanalılardanım.
Ne zaman başladı bu eylem tam bilemiyorum,  ama ben 4 yıldır katılıyorum. Kimisi "Rakı festivali " diyor, kimi "dünya rakı günü" , ismi ne olursa olsun tam bir sivil inisiyatif  hareketi ve bir sosyal medya çılgınlığı olarak devam ediyor.
Adana Büyüksaat arkasına , bizim tabirinizle "Kazancılar " da pazar sabahları kuş pazarı kurulurdu yıllar önce.  Çok defa fotoğraf çekmek için ya da taze bıldırcın yumurtası almak için gitmiştim. Gidince sabahın erken saatlerinde kurulmuş ciğer tezgahlarına uğramadan dönmezdim. Sabah sabah ciğer yenir mi demeyin, o ortamda yenir. Bu zamanlarda çevre bakkallardan alkol alırsanız içmenizde mümkün olmaktadır. Ama son yıllarda başlayan bu etkinlik çığ gibi büyüdü. 14 Aralık özel gün ilan edildi toplum tarafından.
Akşam uçaktan 23 gibi indim, planım biraz dinlenip sabaha karşı gitmekti. Telefon geldi, neredesin yer kalmadı gel diye. Saat 24 olmamıştı ulaştığımda , sokaklar ve çevredeki tüm mekanlar dolmuş, her yerden müzik ve eğlence sesleri gelmekte.Yürümek ve arkadaşları bulmak mümkün değil, ite kaka ulaştım dostların yanına. Etrafa şöyle bir baktım, Adanalı olan olamayan herkes orada, yok yok. Bir çok dost bugünü buluşma günü olarak ayarlamış kalkıp gelmişler şehir hatta ülke dışından. İnsanlar havanın serinliğine aldırmadan sıcacık paylaşıyorlar dostluğu, kimse kimseyi rahatsız etmiyor, her yer ayrı bir güzellikte. Kebapçısı ciğercisi, şalgamcısı her turlu hazırlığı yapmış, misafirleri karşılıyor. Sürekli bir hareket var. Biraz fotoğraf çekmek için dolaştığımda yol bulmak için güne özel slogan ve bir şişe ile yol açabildim " Büyüğe saygı lütfen" deyince gülümseyerek yol verdiler bana. Böylelikle gezebildim bu insan seli arasından ve güzelim Adana insanının sıcacık ışıltılı ortamı.

Dedim ya İstanbul'u gezecektim ama sabaha karşı 5 gibi yeni gelenlere yer açmak eve dönerken yüzümde alkolden değil Adanalı olmaktan duyduğum keyif den dolayı mutlu bir gülümseme vardı.  Ben bu kenti ve insanlarını seviyorum. 

#sefaulukan  #adana  #dünyarakıgünü #kazancılar #adanalı #geziyazısı










SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
SONRAKİ YAZI »

KONU İLE İLGİLİ YORUM VE GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment