UZUN SAÇ MI DEDİNİZ ?



2010 YILI A+ DERGİSİNDE YAYINLANAN HALİ İLE

Güney Çin’e teraslanmış Langji vadilerinde pirinç tarlalarını fotoğraflamak için gittiğimde yeterli ön araştırmayı yapmadığım için sulak zamana denk gelememiştim. 
Yine de muhteşem manzaranın keyfini çıkarıp bölgeyi dolaşmaya çıktığımda kendimi Huangluo Yao Köyünde buldum.
Köy pirinç teraslarının bulunduğu vadinin altındaki nehir kıyısında bulunmakta. Beni köye yönelten olay ise hediyelik eşya satmaya çalışan yaşlı bir kadının saçları oldu.İlk önce saç olduğunu anlamadım, ne kadar değişik şapkası var demiştim içimden. Fotoğraflamak için objektifi kaldırdığımda ileri yaşına rağmen simsiyah, pırıl pırıl saçlarından oluşmuş “şapka” şaşırttı beni. Biraz el işaretleri ile yaptığım uluslararası geçerlilikteki sohbetle beni köyüne gönderdi.
Asma bir köprü ile nehri geçip köye vardığınızda etrafınızı küçük çocuklar ve rengarenk giysili kadınlar sarıyor. Evler tamamen ahşaptan yapılmış ve çoğu zaman pirinç tarlalarının yanında. Köy meydanında ise yine ahşaptan yapılmış bir gösteri salonu (!) mevcut. İçeriden gelen şarkı ve müzik beni o salona yönlendirirken bir grup turistin dışarı çıktığını gördüm. Kafamı içeri uzattığımda köyün genç kızları o otantik giysileri ile şarkılar söyleyip yöresel danslar yapmakta idiler. Olay iyice turizme yönelik hale getirilmiş diye düşünmeden edemedim.
Ne dans, ne de müzik bu kadınların saçları kadar dikkat çekici değildi. Gür, simsiyah ve parlak yapıdaki saçlarını açtıklarında yere kadar uzanmakta. Guinness Rekorlarına konu olmuş bu saçların en uzunu 180 cm civarında imiş. Başlarına özel bir şekilde bağladıklarından dikkatli bakmazsanız benim gibi sizde kolaylıkla siyah bir şapka taktıklarını zannedersiniz. Açtıklarında saçlarının bir kaç parçadan oluştuğunu görebilirsiniz, birincisi kendi saçları, diğeri ise ömür boyunca dökülen saçlarından oluşturdukları kalın bir tutam. Her ikisini birlikte sararak kafalarında yaşlarına göre değişik şekillerde doğal sarık oluşturmakta. İnsan bu saçlara nasıl bakıyorlar diye düşünmeden edemiyor.
Köyde dolaşırken geçirdiğim uzun süre boyunca bana son derece sıcak davranan bu kadınlar köyün bütün temel işlerini de yapmaktalar. Yemek, çamaşır, pirinç tarlasında çalışmak, evin temizliği, çocukların bakımı, gelen turistler için otantik eşyalar yapıp satmak, gösteri düzenlemek her şey kadınların kontrolünde. Peki erkekler nerede ? diye sorarsanız bir köşede oyun oynarken görmeniz mümkün. Ama bana söylendiğine göre evde de kadınların sözü geçiyormuş. Yani saç uzunluğu buralarda bambaşka bir anlam taşıyor.

Bu kendine özgü köyden bileğimde fotoğrafını çektiğim için bana hediye olarak taktıkları otantik bir bilezikle ayrılırken, benim kel kafamla dalga geçmek için kafama dokunuşlarından olacak yüzümde sırıtmaya benzer gülümseme yayılmıştı.

#sefaulukan #uzunsaç #HuangluoYao #Langji #geziyazıları #gezifotoğrafları 














SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
SONRAKİ YAZI »

KONU İLE İLGİLİ YORUM VE GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment